Wednesday, December 7, 2016

Telling it like it really is

Let's lay out the steps.

The Daily Mail publishes a misleading piece about how La Niña will cool off the Earth, thus disproving global warming and discounting all the temperature records set over the past two years.

Breitbart News picks up the piece and republishes it in a piece written by idiotic twit James Delingpole, and a link to his Breitbart article about it gets tweeted by the House Committee on Science, Space, and Technology - headed by arch climate science critic Lamar Smith.

But the piece in Breitbart included a clip from the Weather Channel, and this clip had the Weather Channel logo, thus potentially implying that the Weather Channel stood behind the story.  (And note here that misbegotten climate change skeptic John Coleman founded the Weather Channel.  And he can't answer simple questions about the climate system.)

Well, the Weather Channel wanted to make sure that everybody knew that the Breitbart News piece written by Delingpole, with their clip in it -- was utter claptrap.  (I thought about using a short word starting with "c" and ending in "ap", but decided to be circumspect.)

Here's what they said:

Note to Breitbart: Earth Is Not Cooling, Climate Change Is Real and Please Stop Using Our Video to Mislead Americans

And that includes this:

"The Breitbart article – a prime example of cherry picking, or pulling a single item out of context to build a misleading case – includes this statement: "The last three years may eventually come to be seen as the final death rattle of the global warming scare."

In fact, thousands of researchers and scientific societies are in agreement that greenhouse gases produced by human activity are warming the planet’s climate and will keep doing so."

Alert President Trump. And John Coleman, while you're at it.

No comments: